Ova stranica koristi cookies (kolačiče) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Daljnim korištenjem stranice suglasni ste s korištenjem kolačića

IZ KUTA VJEROUČITELJICE

ANKETA O ZAINTERESIRANOSTI VJEROUČENIKA ZA PREDMET KATOLIČKI VJERONAUK

suzana1

Otkad sam počela raditi u školi zanima me vole li vjeroučenici i koliko vole predmet Katolički vjeronauk. Općenito se smatra kako je odgovor pozitivan jer ga učenici, još uvijek, u velikom broju upisuju kao svoj izborni predmet. No, mene su zanimali moji vjeroučenici.

Authentic Nike Sneakers | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , Gov

 

 

Osobno, nisam provodila anketu među njima. Moguće, iz nekog straha kako mi se rezultati neće svidjeti, odnosno kako neću naići na pozitivne rezultate i komentare koje bih, naravno, voljela dobiti. Nedavno sam se ipak odvažila jer sam to već neko vrijeme željela ''provjeriti''. Uostalom, zanimalo me i to je li moj način rada dobar i (vjero)učenicima koristan. Tako je cilj ankete ujedno postao i samovrednovanje koje je pokazalo kako su metodički pristupi, oblici rada, nastavne metode, nastavna sredstva i pomagala i zapravo sve ono što koristim u nastavi, priznati kod mojih vjeroučenika. Vjeroučenici su ispunili anonimnu anketu te se ispostavilo kako nisam trebala imati nikakav strah. Dapače, dali su mi poticaj za daljnji rad.

Anketa je obuhvćala pet pitanja koju je ispunilo 122 vjeroučenika. Na pitanje vole li vjeroučenici predmet Katolički vjeronauk pozitivno je odgovorilo svih 122 vjeroučenika, dakle, 100%. Na pitanje koliko vjeroučenici vole predmet Katolički vjeronauk odgovori su, u postotcima, sljedeći: 1) uopće ne volim 0%, 2) ne volim 0%, 3) niti volim niti ne volim 3%, 4) volim 41%, 5) jako volim 56%. Je li vjeroučenicima dosadno na satu katoličkog vjeronauka odgovori su: 1) uopće se ne slažem 40%, 2) ne slažem se 30%, 3) niti se slažem, niti se ne slažem 27%, 4) slažem se 3%, 5) u potpunosti se slažem 0%. Je li vjeroučenicima zanimljivo na satu: 1) uopće se ne slažem 0%, 2) ne slažem se 2%, 3) niti se slažem, niti se ne slažem 10%, 4) slažem se 50%, 5) u potpunosti se slažem 38%. Na pitanje uzima li se u obzir mišljenje vjeroučenika tijekom sata, odgovori su: 1) uopće se ne slažem 2%, 2) ne slažem se 5%, 3) niti se slažem, niti se ne slažem 16%, 4) slažem se 31%, 5) u potpunosti se slažem 46%. Dakle, rezultati kazuju kako vjeroučenicima predmet katoličkog vjeronauka nije dosadan, što mnogi sa strane upravo misle. Dapače, zanimljivo im je na satu, smatraju kako se uvažava njihovo mišljenje i, u konačnici, jako vole ovaj predmet.
Zahvalna sam što radim u školi koja je jako dobro opremljena pa je i izvođenje nastave puno lakše, a i zanimljivije, nego primjerice u školama gdje nisam imala te mogućnosti. Korištenje PowerPoint prezentacija razbija monotoni, heuristički i frontalni pristup kojem su učenici često izloženi kroz cijelu školsku godinu. Dostupan internet u učionicama uvelike olakšava izvođenje nastavnih sadržaja gdje se izravno može prikazati, na primjer, isječak videa o sadržaju kojeg obrađujemo; glazba koju možemo izravno slušati prilikom meditativnih molitava i puno toga ostalog. Svakako, uvijek ima pojedinaca kojima niti jedna metoda rada, niti jedan metodički pristup ne odgovara, ali u tom slučaju vjerujem kako su u pitanju neke druge stvari.
Smatram kako svaki nastavnik može vidjeti i prepoznati, na ovaj ili onaj način, voli li dijete predmet kojeg predajete ili ne. Također, djeca to isto mogu vidjeti i prepoznati kod nas nastavnika. Ukoliko stalno u učionicu dolazimo bezvoljni, namrgođeni, nezainteresirani kakve će nas djeca doživljavati? Imamo li onda uopće pravo tražiti od njih sve ono što tražimo?! Sasvim je jasno i normalno kako ne možemo svaki dan biti puni energije i davati svoj maksimum, ali to bi ipak trebalo prevladavati nad onim negativnim stanjem. Djeca vide i osjete sve pa tako i naš odnos prema vlastitom predmetu kojeg predajemo. Prepoznaju kad ste tužni, kad ste veseli, kad ste umorni. U jednakoj mjeri to vide učenici nižih i viših razreda. Vidimo li mi?!
U razgovoru s ljudima različitih profila često sam naišla na pitanja: ''Zašto baš vjeronauk?'' Moj odgovor bude upitan: ''Zašto ne vjeronauk?'' Ponašanja vjeroučenika na mojim svakodnevnim satima iznova potvrđuju razlog zbog kojeg sam se i odlučila baviti upravo ovim zvanjem. Predivno je kad vidite kako djeca na vaš sat dolaze opušteno i radosno, kako vam se obraćaju bez straha te kad posao ne doživljavate isključivo i samo kao nešto što treba odraditi i ostati na tome. Istina, bude i onih malo manje lijepih dana, ali u nemjerljivo su većem broju oni dobri i pozitivni. Još na početku mog rada u školi, kolega s puno više radnog iskustva rekao mi je: „Kad ti učenik slobodno priđe i pita te imaš li maramicu, znaj da je učenik opušten na tvom satu .“ Sretna sam jer imam takvih učenika. Uz odgojne i obrazovne ciljeve/ishode koje nastojim prenijeti svojim (vjero)učenicima voljela bih pružiti i empatiju u njihovu rastu i razvoju, a to ću postići ukoliko budem s ljubavlju obavljala svoj posao i redovito pratila njihovu (ne)zainteresiranost.

vjeroučiteljica S.B.

Joomla! Debug Console

Session

Profile Information

Memory Usage

Database Queries