Ova stranica koristi cookies (kolačiče) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Daljnim korištenjem stranice suglasni ste s korištenjem kolačića

HODOČASNICI NADE

ŽSV VJEROUČITELJA ŠIBENSKE BISKUPIJE

ZSV5.2.2025

Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja osnovnih i srednjih škola Šibenske biskupije održano je 5. veljače 2025. godine u Katoličkoj osnovnoj školi u Šibeniku. Predstojnica Katehetskog ureda Šibenske biskupije, s. Renata Azinović započela je skup molitvom povezanom s jubilarnom 2025. godinom koja se slavi u cijeloj Katoličkoj Crkvi.

 Nakon molitve predavanje je održao don Marinko Mlakić na temu Hodočasnici nade u kojem je istaknuo povijest i važnost jubileja koji se danas redovito događa svakih 25 godina i koji u sebi nosi biblijsku poruku opraštanja dugova. Spomenuo je važnost nade za koju je papa Benedikt XVI. rekao da je usko povezana s pojmom vjere, premda se riječ nada izrijekom ne spominje toliko često u Svetom pismu. Vjera i nada su (skoro) istoznačnice, jer se nadamo Onome komu vjerujemo. Don Marinko se osvrnuo na enciklike pape Benedikta XVI., od kojih posebno na Deus caritas est - Bog je ljubav, Spe salvi - U nadi spašeni i Caritas in veritate - Ljubav u istini, za koje je naglasio važnost milosrđa, kao i važnost istine kako bi milosrđe imalo značaj darovanosti besplatne Božje ljubavi nama grešnim ljudima potrebnih nježnosti Božje. S druge strane, ljudi u zapadnom svijetu ne osjećaju potrebu za spasenjem koje zamjenjuju znanstveno-tehničkim napretkom. U tom smislu don Marinko Mlakić naveo je primjer židovskog liječnika Viktora Emanuela Frankla koji je preživio nacistički logor Auschwitz i koji je otac logoterapije - psihoterapeutske metode liječenja životnim smislom. Ljudi, koji su živjeli u nehumanim uvjetima u logorima Drugoga svjetskoga rata, preživjeli su muke ako su bili usmjereni na smisao u budućnosti, ako su imali neki cilj u svom životu – npr. vidjeti ponovno obitelj i drage prijatelje. U svojoj knjizi Život uvijek ima smisla Frankl je opisao vlastito životno iskustvo u kojem se rađala logoterapija, a predavač Mlakić je rekao da ju je pročitao dva puta. Knjiga za kojom čitač posegne drugi put ima posebnu vrijednost jer ostavlja upečatljiv i hvalevrijedan trag zbog svoje misli i važnosti koje donosi čitaču.

Nakon predavanja bile su dvije radionice koje su vodile s. Renata Azinović s temom Brzina i blizina vremena u školskom ozračju i Marina Galić s temom Tjedni maraton. Kako preživjeti školski tjedan. S. Renata je predstavila pojam vremena i različite moguće aktivnosti i radionice koje bi se mogle koristiti za rad s učenicima, kao što je vremenska traka učenikova života, filmska traka s najzanimljivijim događajima koji su obilježili život učenika, različiti upitnici koji usmjeravaju na događaje koji su obilježili učenikov život. U radionici se raspravljalo o recepciji učenika s obzirom na teme vjeronaučnog sadržaja koje su imale pozitivne i manje pozitivne primjere od strane vjeroučitelja i njihova rada u školi. Marina Galić je pak potakla kolege da kroz simbolične i zabavne geste otkrivaju što sve trebamo ''pretrčati'' u jednom radnom tjednu i kako nas iste obveze mogu opterećivati na različite načine te kako opterećenost možemo smanjiti i radni tjedan učiniti lakšim.

Mario Preden

Joomla! Debug Console

Session

Profile Information

Memory Usage

Database Queries